Jaguar XJ a fost şi este un simbol al luxului. O berlină
lungă care a fost mereu unul din reprezentaţii spiritului
conservator britanic. Mereu cu un pas în urma concurenţei
germane în ceea ce priveşte calitatea, dar cu motoare excelente,
vechea generaţie a fost un model excelent dar care nu reuşea să
atragă prea mulţi din clienţii fideli mărcilor germane.
Designul prea clasic era unul din elementele care descumpănea un
client nou. De aceea, Jaguar a trecut printr-o întinerire a gamei
şi ultimul pe listă a fost lăsat clasicul XJ. Ian Callum,
designerul Jaguar, s-a întrecut pe sine şi a reuşit o siluetă
incredibilă pentru o limuzină de lux ce măsoară peste cinci metri
lungime. Silueta aduce mai degrabă cu un coupe decât cu cea a unei
berline. Este elegantă şi impunătoare în acelaşi timp. A dispărut
pisica clasică arcuită de pe capotă în favoarea unei sigle
minimaliste amplasată în centrul calandrului din plasă cromată.
Farurile sunt mici şi încruntate ceea ce îi conferă şi un look
agresiv. În spate, noul XK are forme controversate şi stopuri
alungite cu LED-uri.
Pe lângă versiunea testată de noi care are 5.122 mm lungime mai
există şi o versiune cu ampatament mărit care are 5.247 mm lungime.
Silueta este incredibilă şi maşina atrage multe priviri.
Este fără îndoială una din cele mai frumoase maşini ce se pot
cumpăra în acest moment.
Există versiuni mai rapide ale noului XJ decât modelul nostru.
Jaguar oferă atat motorul V8 benzină atât în varianta aspirată cât
şi cea supraalimentată. Dar cele mai bine vândute versiuni sunt
cele cu motor diesel. Jaguar a înţeles asta, iar propulsorul de 2,7
litri era o bună bază de plecare. Noul XJ foloseşte un V6
turbodiesel de trei litri ce dezvoltă 275 CP şi 600 Nm! Acest motor
este asociat cu o cutie de viteze automată cu şase trepte.